Zwroty

Odstąpienie od umowy (zwrot 14 dni)

W celu zwrotu zakupionego u nas towaru prosimy pobrać i wydrukować formularz zwrotu dostępny pod tym adresem: formularz zwrotu

Następnie prosimy uzupełnić wszystkie pola formularza i spakować zwracany towar dołączając do niego uzupełniony formularz a następnie wysłać na adres:

X-SKLEP.PL
Ul. Ks. A. Wąchala 6C
34-325 Łodygowice

W przypadku konieczności podania telefonu kontaktowego proszę wpisać: 123456789 oraz adres email: zamowienia@x-sklep.pl

Forma wysyłki jest dowolna, proszę jednak pamiętać, że list zwykły oraz priorytetowy nie posiada numeru nadania oraz może on zaginąć bez śladu podczas wysyłki. Za zaginięcie przesyłki zwracanej w żaden sposób nie odpowiadamy. Informujemy, że nie odbieramy przesyłek wysłanych za pobraniem. Przesyłka taka zostanie zwrócona do nadawcy i trzeba będzie wysłać ja ponownie.

Zwracany towar musi być kompletny tj. posiadać wszystkie niezbędne elementy jakie były dostarczone do konsumenta.

Zgodnie z Art 34 ustawy o prawach konsumenta:
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

UOKiK precyzuje powyższy zapis w swoim poradniku: Przepisy Konsumenckie dla Przedsiębiorców, na s. 29:Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym.

Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą. Sposób sprawdzenia towaru wykraczający poza konieczny oznacza (tych czynności nie wolno by wykonać kupując towar w sklepie stacjonarnym):
a) zdjęcie foli ochronnej z ekranu, powerbanka lub ładowarki
b) uszkodzenie (porysowanie, złamanie, pęknięcie, rozerwanie itp) opakowania, akcesoriów, dokumentów bądź samego urządzenia
c) roztarganie woreczka z kablem USB
d) wszelkiego rodzaju zabrudzenia i plamy na urządzeniu, akcesoriach i opakowaniu
e) zdrapanie kodu zdrapki (jeżeli występuje on na produkcie)
f) złożenie i latanie dronem

W przypadku zwrotu towaru od kwoty zwracanej potrącona będzie kwota odpowiadająca utracie wartości towaru, za każde złamanie powyższych punktów jest to 10% wartości towaru.

Zwrot telefonu Xiaomi z zalogowanym kontem Xiaomi skutkuje odesłaniem telefony do kupującego, telefon z zalogowanym kontem Xiaomi jest bezwartościowy. Prosimy o wylogowanie się z konta Xiaomi oraz o usunięcie wszelkich blokad ekranu (PIN, wzór, odcisk palca)

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do sprzedawcy.

Ważne: prawo odstąpienia od umowy zakupu posiadają tylko konsumenci. Osoby dokonujące zakupu na firmę (wybierający Fakturę VAT na firmę) nie mogą skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponieważ nie są oni konsumentami.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument, który w Sklepie Internetowym zawarł Umowę sprzedaży może odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej.
  2. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów, w tym Umów o świadczenie Usług Dodatkowych – od dnia ich zawarcia.
  3. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu na adres: X-sklep.pl, Ul. Ks. A. Wąchala 6C, 34-325 Łodygowice a lub na adres e-mail: poczta@x-sklep.pl. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na prezentowanym wzorze formularza, jednak nie jest to obowiązkowe (Załącznik A do Regulaminu – do pobrania pod Regulaminem Serwisu oraz pod niniejszymi informacjami). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Usługodawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, które widnieją na fakturze korygującej, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
  5. Usługodawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru.
  6. Towar należy odesłać lub przekazać na adres: X-sklep.pl, Ul. Ks. A. Wąchala 6C, 34-325 Łodygowice, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Usługodawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
  7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości: dla Towarów o wadze do 30 kg do 40 zł, a dla Towarów o wadze ponad 30 kg do 200 zł.
  8. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  9. Jeżeli Konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług Dodatkowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży zobowiązany jest do uiszczenia ich ceny proporcjonalnie do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Usługodawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  10. W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Usługodawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z Usługodawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy sprzedaży.

Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie Usług Dodatkowych, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni Usługę Dodatkową, za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów i/lub Usług Dodatkowych;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta i służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.